چگونه اسپانسر بگیریم؟

در این چند سال که با اسپانسرینگ آشنا شدم و به آن مشغول هستم، باید بگویم که این بخش یکی از چالش برانگیزترین زیر مجموعه های بازاریابی است. برای همین است که اغلب افرادی که در این حوزه به فعالیت پرداخته اند، پس از یکی دو تلاش ناموفق در جذب اسپانسر آن را بطور کامل کنار گذاشته اند. در حالی که در این چند سال که با اسپانسرینگ آشنا شدم و به آن مشغول هستم، باید بگویم که این بخش یکی از چالش برانگیزترین زیر مجموعه های بازاریابی است. برای همین است که اغلب افرادی که در این حوزه به فعالیت پرداخته اند، پس از یکی دو تلاش ناموفق در جذب اسپانسر آن را بطور کامل کنار گذاشته اند. در حالی که این حوزه، رفته رفته به یکی از قویترین و مهمترین بخشهای مارکتینگ در بازار امروزی تبدیل میشود، چرا همچنان در این حوزه با مشکل روبه رو هستیم؟

اسپانسرینگ در واقع زیرمجموعه روابط عمومیست. روابط عمومی در ساختار بازاریابی کلی نگر شامل کلیه فعالیت های بازاریابی غیرمستقیم است. توجه کنید که تبلیغات، ابزار اصلی بازاریابیست. برخی از کانال های تبلیغات مستقیم هستند، مانند انواع تبلیغات محیطی و رسانه ای و برخی از این ابزار تبلیغات غیر مستقیم هستند. مانند حضور در نمایشگاه ها، حضور در اخبار و نشریات و همچنین اسپانسرینگ. اسپانسرینگ به صورت کاملا مشخص با تبلیغات متفاوت است. در حمایت از یک رویداد، به دنبال تبلیغ خصوصیات محصولمان نیستیم، بلکه دنبال برندینگ، تشریح فلسفه و ماموریت شرکت هستیم. بنابراین اولین اصل در اسپانسرینگ این است، اسپانسرینگ به حوزه روابط عمومی مرتبط است.

با این تعریف، ما به دومین خصوصیت اسپانسرینگ دست مییابیم. اسپانسرینگ نوعی تبلیغات و بازاریابی غیر مستقیم است بطور مثال اسپانسر ورزشی. یعنی به وسیله این حوزه میتوانید غیرمستقیم به اهداف بازاریابی و برندینگ خود دست یابید. روشهای غیر مستقیم همواره زمان بر، اما با اثرگذاری بیشتر است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *