شرکت تبلیغاتی خلاق چه تفاوتی با دیگر شرکت های تبلیغاتی دارد؟

یک شرکت تبلیغاتی خلاق و قوی می‌تواند راه میانبر شما برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باشد. به همین دلیل اگر قصد دارید با یک شرکت تبلیغاتی همکاری کنید، باید به خوبی با ساختار کاری آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید تفاوت یک شرکت تبلیغاتی معمولی با شرکت‌های تبلیغاتی خلاق که کلید موفقیت شما هستند را شناسایی کنید. اگر بتوانید این تفاوت‌ها را شناسایی کنید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

روند فعالیت یک شرکت تبلیغاتی خلاق ، بسیار شبیه به شرکت‌های تبلیغاتی سنتی و معمول است. ولی تفاوت‌ها و نکات کوچک اما بسیار مهم و تاثیرگذاری با یکدیگر دارند. به همین دلیل در اژانس ارتباطات و بازاریابی خلاقانه خودمان تصمیم گرفتیم با این تفاوت‌ها را برای شما شرح دهیم. امیدواریم تا به خوبی متوجه شوید، این نکات چگونه می‌توانند در رشد کسب و کار شما تاثیرگذار باشند.

پروسه طراحی استراتژی بازاریابی در یک شرکت‌ تبلیغاتی خلاق چگونه است؟

رایج‌ترین فرآیند کاری در شرکت‌های تبلیغات سنتی به مراحل ذیل تقسیم ‌می‌شود که قصد داریم مزایا، معایب و تفاوت‌های هریک را با فرآیند کاری در یک شرکت تبلیغاتی خلاق بررسی کنیم.

  • بررسی آمار و اطلاعات در شرکت تبلیغاتی خلاق:

    تمام شرکت‌های تبلیغاتی در اولین مرحله اقدام به بررسی آمار و اطلاعات کسب و کار شما می‌پردازند. تمامی این شرکت‌ها تلاش می‌کنند با بررسی این آمار شناخت کاملی نسبت به کسب و کار شما پیدا کنند. این شناخت می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا درک بهتری از شرایط کسب و کار شما داشته باشند. این موضوع می‌تواند به آن‌ها کمک کند که در انتخاب استراتژی بازاریابی شما، تصمیم بهتری بگیرند. اما مشکل این است که نمی‌توان با یک رویکرد درباره آمار تمام کسب و کارها تصمیم‌گیری کرد. به همین دلیل در یک شرکت تبلیغاتی خلاق ، مثل شرکت سی‌سرو، بررسی آمار با توجه به نوع کسب و کار شما صورت می‌گیرد. با تکیه بر خلاقیت می‌توانیم روش‌های جدیدی برای بررسی آمار کسب و کار شما ابداع کنیم تا بهترین و دقیق‌ترین نتایج را به دست آوریم.

  • طراحی پرسونای کاربران:

    هر نوع شرکت تبلیغاتی برای این که بتواند یک استراتژی بازاریابی همه جانبه طراحی کند نیاز دارد تا با توجه به اطلاعات و آماری که در مرحله اول به دست آورده، پرسونای کاربران شما را طراحی کند. پرسونا به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به کاربران کسب و کار شما داشته باشیم. هنگامی که به این شناخت دست پیدا کنیم، متوجه می‌شویم که چگونه می‌توانیم نظر و توجه کاربران را جلب کنیم.

  •  بنچ‌مارکینگ در شرکت تبلیغاتی خلاق (Bench marking) :

    پس از اینکه شرکت‌های تبلیغاتی پرسونای کاربران شما را طراحی کردند، مجدد به بررسی شرایط می‌پردازند. این بررسی مجدد به آن‌ها دید گسترده‌تری نسبت به کسب و کار و بازار فعالیت شما، می‌دهد. با کمک بنچ‌مارکنیگ، متخصصان شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند فعالیت‌های خود را دقیق‌تر بررسی کنند و متوجه شوند که در چه مواردی می‌توان پیشرفت کرد. یک شرکت تبلیغاتی خلاق تلاش می‌کند تا با بررسی بنچ‌مارک‌ها، نقاط قوت کسب و کار شما و نقاط ضعف رقبا را مشخص کنند تا بتوانند با روش‌های خلاقانه استراتژی بازاریابی شما را طراحی کنند.

  • برگزاری جلسات طوفان فکری (Brain Storming):

    یکی از ویژگی‌های یک شرکت تبلیغاتی خلاق این است که آن‌ها با برگزاری جلسات طوفان فکری، تلاش می‌کنند به ایده‌های جدید دست پیدا کنند. این ایده‌های خلاقانه بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت یک شرکت تبلیغاتی خلاق با شرکت‌های تبلیغاتی سنتی، است. همین ایده‌ها اند که می‌توانند شما را به سرعت به اهداف‌تان برساند.

  • طراحی استراتژيی‌های بازاریابی در شرکت تبلیغاتی خلاق:

    بعد از این که شرکت تبلیغاتی به ایده‌ها و روش‌های مخصوص کسب و کار شما دست پیدا کردند، می‌توانند شروع به طراحی استراتژی بازاریابی شما کنند. این استراتژی شامل مواردی مثل:‌ پیام برند شما، برنامه‌ریزی رسانه و تبلیغات، برنامه‌ریزی بازاریابی محتوا و… است. به دلیل اهمیت این استراتژی، شرکت‌های تبلیغاتی بیشترین زمان خود را در این مرحله صرف می‌کنند. اما متاسفانه شرکت‌های تبلیغاتی معمولی اصطلاحا برای هر بیماری یک نسخه تجویز می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا این استراتژی‌‌ها دیگر تاثیر گذاری لازم را نداشته باشند.

  • اجرای استراتژی بازاریابی در شرکت تبلیغاتی خلاق:

    نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتی اگر بهترین استراتژی بازاریابی را داشته باشید، اما نتوانید به خوبی آن را اجرا کنید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. پس هنگام انتخاب یک شرکت تبلیغاتی باید به این نکته توجه فراوانی داشته باشید. یک شرکت تبلیغاتی قوی باید بتواند یکاستراتژی بازاریابی قوی طراحی کند و سپس آن را به بهترین صورت اجرا کند. تفاوت یک شرکت تبلیغاتی خلاق و دیگر شرکت‌های تبلیغاتی در این مورد نیز دیده می‌شود. اگر اجرای برنامه بازاریابی شما کلیشه‌ای باشد، قطعا نمی‌تواند تاثیرگذاری مورد نظر را در کاربران و مشتریان هدف داشته باشد. خلاقیت همان عنصری است که می‌تواند به شما در اجرای استراتژی بازاریابی خود، کمک شایانی بکند.

  • بررسی روند اجرای استراتژی بازاریابی:

    اگر حس می‌کنید آخرین مرحله در فرآیند بازاریابی، اجرای استراتژی بازاریابی است، اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌اید. حتی بهترین استراتژيی‌های بازاریابی و قوی‌ترین اجراها هم، مشکلاتی دارند. اما نکته مهم این است که شما با کمک شرکت تبلیغاتی خود بتوانید این مشکلات را حل کنید. عاملی که یک شرکت تبلیغاتی خلاق را از سایر آژانس‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی متمایز می‌کند، زاویه دید آن‌ها است. ممکن است که افراد معمولی متوجه مشکلات کوچک ولی تاثیرگذار نشوند، اما تیم‌های خلاقی که در شرکت‌های تبلیغاتی خلاق مشغول به کار اند، با کمک زاویه دید متفاوت‌شان می‌توانند به خوبی این مشکلات را درک کنند. در تنیجه شما می‌توانید به راحتی مشکلات و نواقص استراتژی بازاریابی خود را حل کنید تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *