چرا انجام تحلیل و آنالیز رقبا مهم است؟

به تحقیقاتی که در حوزه تجزیه و تحلیل بازار و آنالیز رقبا انجام می دهید، تحقیقات رقابتی گفته می شود. این تحقیقات برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. زیرا تحقیقات رقابتی به شما کمک می کند تا با استفاده از روش های تجزیه و تحلیل بازار رقبا و بررسی وضعیت فعالیت رقبا، استراتژی های خود را به گونه ای بچینید که بتوانید با دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف رقبا و افزودن بر نقاط قوت خود، نظر مشتری را جلب کنید.

بررسی جایگاه رقبا در بازار

با دانستن موقعیت رقبا در بازار بهتر با خواسته و نیازهای مشتریان در حوزه کسب و کار خود آشنا می شوید.

در این گام لازم است شما سوالات زیر را برای تحلیل و آنالیز رقبا پاسخ دهید:

  • مشتریان چه محصولاتی را از رقبا خریداری می کنند؟
  • خرید مشتریان از رقیب شما به دلیل قیمت گذاری مناسب است یا تجربه خوب مشتری؟
  • چقدر محصولات آنها متفاوت با رقیبانشان است؟
  • چه ویژگی و مزیت هایی را بیشتر از بقیه به دید کاربران می آورند؟
  • چه چیزی محصولات و خدمات آنها را منحصر بفرد کرده است؟